Kom och fira Sjöängsdagen den 3 september kl 11.00

Vi i Sjöängen bjuder in Sjöängsbor och övriga intresserade till Sjöängsdagen 2017. Genom Sjöängsdagen hoppas vi att gemenskapen inom området stärks ytterligare samtidigt som vi har roligt tillsammans och njuter av vår fina omgivning. Vi vill att även att du som befinner dig utanför området ska känna dig varmt välkommen.

Under Sjöängsdagen kommer vi anordna loppis, arrangera Sjöängsloppet för barn, erbjuda mat till självkostnadspris och erbjuda en möjlighet för vuxna och barn att leka. I direkt anslutning till Sjöängsdagen anordnar Drevvikens segelsällskap en kappsegling.

11.00             Sjöängsdagen inleds
11.00–13.00  Loppis
Vi ställer upp tält och ett fåtal bord. Ta med dig en filt eller bord och dina prylar!
11.30             Knattelopp
Startskottet går för knatteloppet. De allra minsta barnen springer en kort runda på Sjöängen. Alla barn som deltar får medalj och gratis korv. Loppet är ca 300 meter.
11.30             Skepparmöte för alla som ska delta i kappseglingen
För anmälan till kappseglingen vänd er till Tove.madsen@seglaut.se, www.seglaut.se. Alla som deltar i kappsegling får förutom en underbar upplevelse gratis korv.
11.45             Miniorlopp
Startskottet för miniorloppet går. Alla barn som deltar får medalj och gratis korv. Loppet är ca 1000 meter.
12.00             Juniorlopp
Startskottet för juniorloppet går. Alla barn som deltar får medalj och gratis korv. Loppet är ca 2000 meter.
13.00             Första start kappsegling
Njut av kappseglingen från badberget.

Under dagen kommer vi arrangera lekar som kubb och fotboll. Dessutom kommer det att finnas hamburgare, korv och dricka till försäljning för en billig penning. Oavsett om man är intresserad av lekar eller ej hoppas styrelsen att så många som möjligt att komma ner till sjöängsbadet för att säga hej till sina grannar.

Har du frågor rörande loppis, ta kontakt med Irene Bratli Lundmark, irene@bratli.se,. Har du frågor rörande loppen eller övergripande frågor, ta kontakt med Andreas Mörck, andreas.morck@telia.com. Du som ännu inte är medlem, betala in 300 kr via swishnummer 123 525 09 49 eller via PG 24 53 06-6.

Välkomna!